ultraljud

Igår åkte jag in till gynakuten (det låter så allvarligt) för att jag haft lite smärtor tidigare och varit orolig för att bebis inte mår bra men när läkaren gjorde ett ultraljud såg jag min älsklings hjärta slå!! och jag såg också bebis för första gången.
Det var helt otroligt!! Älsklingen förde ett jäkla liv i magen, snurrade runt, sparkade och höll på för fullt. Jag såg både händer och fötter om och om igen. Det roliga var att läkaren råkade säga han till bebis hela tiden och sen skratta till och säga oj den menar jag. Lite oproffosionellt kan jag tycka, sedan frågade han om vi ville veta könet och när jag sedan frågade; jaa kan man se det nu så sa han att bebis inte visade det nu. 
Även fast jag är så sjuukt nyfiken på vad könet är känns det bra att man inte såg det nu då Tommy var bortrest över helgen och jag vill ju att han ska vara med när vi får reda på det. Men man blir ju förvirrad när läkaren säger han till barnet, även om han inte såg vad det var för kön. (Eller såg han det?)... Man kan ju inte veta..
Mina smärtor var tydligen ingenting att oroa sig för så det känns skönt. Jag fick även reda på att moderkakan ligger i framkant vilket kan innebära att det kan dröja längre tid innan jag känner några rörelser från bebis :)
Nej nu blir det dusch och sen en sväng till ikea och förhoppningsvis babyland :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0