blandade tankar om ledigheten jag har framför mig

Vaknade för ett tag sedan, anledningen till att jag har kunnat sova så länge är för att det är min första lediga dag. Jobbade sista dagen i fredags och nu blir det en lång ledighet tills bebis är beräknad. Det känns så oerhört skönt att ha några veckor bara för mig själv och allt förberedande innan hon ska titta ut.
Har dock lite blandade känslor över denna långa ledighet, samtidigt som det känns helt sjukt SKÖNT så känns det också lite jobbigt på olika sätt. För det första så anar jag att jag kommer bli så jäkla uttråkad och för det andra så vet jag att jag kommer stressa sönder mig med alla dessa saker jag vill göra de första dagarna och sen kommer jag inte ha något att göra när jag är klar med allt.
Jag är nämligen en sådan person som vill ha allt gjort nu nu nu, och nu har jag en del mål för denna ledighet. Inte bara alla förberedelser för bebis så som att tvätta alla kläder och köpa det sista (vilket visserligen inte är mycket alls, ett par småsaker bara), Jag vill även ta långpromenader varje dag, STORstäda hemma (varenda liten vrå ska vara ren), jag vill lära mig laga mat, lära mig baka och sen har jag mer saker som jag vill göra under denna ledighet.
Jag måste lära mig att vila och ta en sak i taget, i lugn och ro. Detta är något som jag vet jag måste bli bättre på men jag kan redan nu när jag sitter i soffan såhär på den första lediga dagen, känna hur det kliar i fingrarna och jag känner redan stressen på att jag vill göra allt idag!
Det ska jag självklart inte göra men jag har faktiskt tänkt att börja tvätta lite kläder idag och sen så har jag lite småfix här hemma att ta itu i med idag.
SÅ det är planen för dagen och om vädret tillåter blir det en promenad i det nu snötäckta landskapet. Nu kurrar magen och lillfian sparkar i magen så nu blir det en GOD frukost. Har längtat efter frukost hela natten haha! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0