huddinge sjukhus

Idag är jag faktiskt ledig för första gången på väldigt länge. Är ju visserligen ledig på helger men menar den första vardagen på länge. Fast det finns ju en anledning till det, för idag ska jag nämligen till Huddinge sjukhus för att få en förebyggande injektion mot RhD immunisering. Detta är för att jag har blodgruppen negativ och bebis är positiv så det är förebyggande mot något som jag inte riktigt har koll på. Någonting med att det finns en liten risk att jag kan bilda antikroppar mot barnets röda blodkroppar, kommer även få en spruta efter förlossningen.
Min älskade och fina mamma har tagit ledigt idag för att följa med mig och hon sitter just nu i bilen påväg hit för att hämta upp mig och sen så bär det av till Huddinge sjukhus. Ville verkligen inte åka dit själv då jag säkerligen går vilse och för att jag gärna vill ha någon med mig dit så hon ställde upp. Efter injektionen så ska vi till Farsta Centrum för lunch och så ska vi kolla runt lite. Det blir alltså en mor och dotter dag idag och ingen är gladare än jag :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Sötnos:))

2011-11-16 @ 15:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0