Napp ??

Har börjat ge Melissa välling innan läggdags nu då gröt inte är någon favorit för hennes del. Vällingen går väl an! Första kvällen drack hon ca 20 ml, andra kvällen ca 50 ml och nu ikväll fick hon i sig hela 100 ml! Efter jag gett henne välling får hon tutte så mycket som hon vill fast hon verkar inte vara så hungrig så tutten vill hon inte äta så mycket av. I samband med detta har jag verkligen försökt henne att somna i sin egna säng då hon tidigare snuttat sig till sömns med hjälp av min tutte. Och det funkar!! Men det sjukaste är nog att hon har börjat ta napp. Förut har hon fått kväljningar av nappen men nu använder hon den som snuttis istället och somnar själv i sin egna säng. Stolt mamma! 
 
Kan dock inte bestämma mig för om det är bra eller dåligt att hon börjat med napp men jag är bara så glad över att hon kan somna i sin egna säng med den. Jag antar att hon ha vant sig då hon fått vatten och så i flaska också så napp är inte lika främmande för henne längre. 
 
Nästa steg är att försöka få henne att somna om med napp på natten när hon vaknar, verkar hon hungrig på riktigt så kommer hon självklart få tutte. Fast jag skulle nog vilja att hon äter lite mer innan läggdags innan jag börjar med detta. Tycker att 100 ml välling är för lite för att hon inte ska få äta på natten. Dessutom kräktes hon upp litegrann också. Fast det kan nog bero på att hennes lilla mage var för full då hon åt tutte ca 1 timma innan :p Det är bara jag som är en hönsmamma och blir nojjig när hon inte äter mycket precis innan sovdags. 
 
 
Fast jag tycker ändå att jag har anledning att vara en liten hönsmamma när det gäller maten, hon går ju knappt upp i vikt och dalar mer och mer på sin kurva så i den aspekten anser jag att jag bör vara noggrann och lite hönsig ;)
 
 
Nu blev det lite mycket text, så jag avrundar här. Har dessutom ingen ny bild att bjuda på så jag bjuder på två gamla magbilder. En från i Januari och en från julafton!
 
TjockisJennifer 
 

Kommentarer
Postat av: jennifer & emilia

åh då kanske det finns hopp om napp för min lilla 3månaders bebis ändå! hon får också kväljningar av napparna nu och snuttar tutten för att somna efter nattamningen. HOPPAS hon också tar napp senare isåfall!

Svar: Haha ja! Fast nu vägrar Melissa napp igen så vi får se om hon börjar igen.. Bara att fortsätta och fortsätta testa och inte ge upp :) Hur går det för er nu med napp och amning?
Bebisdags

2012-08-17 @ 12:17:08
URL: http://jennifermedj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0