BF+4

Imorgon är det fullmåne och tydligen är det många förlossningar som startar när det är fullmåne. Så nu får vi alla hålla tummarna på att något händer imorgon så att vi får träffa vår flicka snart! På onsdag ska jag till barnmorskan, då ska jag be henne om en hinnsvepning, dock tvivlar jag på att hon kommer gå med på det men man kan ju alltid hoppas. Hos barnmorskan kommer vi få tid till ultraljud på fredag så att kolla så att allt ser bra ut med bebis. Men förhoppningsvis kommer förlossningen komma igång innan dess, vilket jag starkt tvivlar på iof.
Som det är nu så räknar jag med att jag blir igångsatt den 17 februari och om det mot förmodan skulle hända något innan dess så är det bara en bonus.
Är det någon som vet om man måste ha känningar innan det sätter igång? I form av förvärkar, slempropp och så vidare? Är det osannolikt att det bara startar hej flux av sig själv utan att jag haft några som helst känningar innan? Vad är oddsen liksom?? Och hur har ni haft det???

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Om du inte haft så mkt sammandragningar och sånt under graviditeten så kommer det nog starta ganska plötsligt. Fråga mamma och mormor hur det startat för dem, det brukar gå i arv. Och hur var det för bebisens pappa och farmor, kom pappan över tiden och hur startade det osv.



Förmodligen så kommer allt bara att starta helt plötsligt, kan vara så olika. För mig startade allt med slempropp första gången och andra gången blev jag igångsatt 10 dgr tidigare pga andra komplikationer, men jag hade börjat öppna mig så hade förmodligen inte gått över tiden den gången heller.



Kramar

2012-02-06 @ 14:37:55
Postat av: Erica

Klart det kan sätta igång hux flux. Det gjorde det ju på mig. Och du har ju visst känningar. Molande i ryggen och mensvärkliknande smärta har du ju sagt att du har. Inte ens det hade jag så räkna med att det sätter igång snart;) utan någon förvarning:)

2012-02-06 @ 23:16:43
URL: http://ericanygrenbackman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0