BF+8

Nu är jag tillbaka med lite nya krafter, förlåt för alla dessa negativa inlägg men jag skriver som jag känner i stundens hetta och jag får som sagt lite hormonanfall då och då haha...


Vid åtta i morse var vi på ultraljud för att se så att allt var som det skulle där inne i magen, allt såg jättebra ut. Jag hade inte trott något annat, hon måste trivas vääldigt bra där inne med tanke på att hon inte vill titta ut än. Fostervattensmängden var bra, vilket betyder att moderkakan fungerar som den ska. Bebisens vikt uppskattades också på ca 3600 gram vilket var mitt på genomsnittskurvan :) Sedan är det ju inte alls exakta mått utan det är +/- väldigt mycket. Men det känns skönt att det inte är en jättebebis, då är jag inte lika stressad på att hon måste titta ut nu utan det gör inget om hon ligger kvar och tjockar på sig lite. Och det är även bra att hon inte är för liten, för om hon är det betyder det att hon inte får den näring hon behöver.
På onsdag ska jag ringa förlossningen (om hon inte kommit ut tills dess alltså) och kommer då få komma in på kontroll då dom kollar livmodertappen och gör ett ctg, och utefter det kommer dom ta ställning till igångsättning. Om vi har tur så kommer jag bli igångsatt redan på onsdagen! Hoppas!! Vill verkligen träffa lillfisen som ligger och trycker i magen nu, är såå nyfiken. Vill dock inte hoppas för mycket utan tänker att senast på fredagen blir jag igångsatt. Jag är helt övertygad om att hon inte tittat ut innan onsdag, hon trivs för bra inne i magen helt enkelt så nu ger jag fasiken upp hoppet om en naturlig start på förlossningen.
När jag kom hem från ultraljudet gick jag direkt till sängen och somnade i drygt 2 ½ timme, vilket var välbehövligt. Så nu är jag på lite bättre humör och lite piggare, tack och lov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0