KÄRLEK

Först och främst måste jag bara ursäkta för ett väldigt rörigt inlägg nedan men jag har väldigt mycket amningshjärna och man skyndar sig att skriva ner allt man har på hjärnan innan skruttan vaknar

Har fått världens snällaste bebis, hon skriker nästan aldrig utan gnäller lite ibland då jag anar att hon är gasig i magen. Hon stånkar och tar i från tårna för att prutta stackarn. Man ser att hon verkligen kämpar med hela kroppen för att få ut luft, gör ont i mig av att se att hon har ont. Fast hon skriker inte när hon gör detta utan blir lite gnällig så jätteont kan hon nog inte ha. Vi har köpt miniform droppar som vi provar med och jag hoppas att det blir bättre.
Dessa dagar vi har varit hemma sen vi kom hem från BB har varit båda bra och dåliga. Samma kväll som vi kom hem fick jag hög feber och vi fick åka in till gynakuten, mindre roligt med en nyfödd bebis som man inte riktigt känner än och amningen som inte fungerade men det gick bra. Dom hittade ingenting och jag fick en tid till att göra ett ultraljud på axeln då jag haft ont där också dagen efter. Så i fredags åkte vi till sjukhuset IGEN för att göra ultraljud på axeln och dom hittade ingenting. I lördags var vi på återbesök och lillan hade gått upp i vikt fint (tack och lov)!! Så nu vet jag att hon får i sig mjölk iallafall vilket är en stor lättnad!! Och igår så mådde jag riktigt dåligt med hög feber så vi åkte in till gynakuten IGEN och då fick jag äntligen antibiotika så förhoppningsvis försvinner febern nu och jag kan börja njuta av att bara vara mamma! Så idag är den första dagen då vi slipper sjukhuset (förhoppningsvis), jätteskönt!
Skruttan är så duktig på nätterna nu, hon blir bara bättre och bättre för varje inatt. Igårkväll låg hon och snuttade ett tag vid elva och sen vaknade jag upp vid fyra och hon sov fortfarande, jag kollade blöjan och hon hade bajsat litegrann så då gick jag upp och bytte och sedan fick hon tutten. Vid denna tid brukar hon vara väldigt snuttig så hon låg och åt och snuttade vartannat, hur länge vet jag inte då jag somnade haha men vid 6 vaknade jag upp igen av att hon ville äta och sen dess var vi vakna och låg och myste i sängen. Dock gör det oont i mig av att se att hon försöker såå att prutta :(
Idag hade vi tänkt att ta en premiärtur med vagnen, spännande!!
Vår ÄLSKADE skrutta är redan stark i nacken!
Vackrast i världen är hon
En väldigt stolt pappa, som har varit världens bästa hela denna tid!! Hade aldrig klarat detta utan honom och man märker att han älskar henne så mycket, är så glad att jag har honom! Och det tror jag skrutten är också då hon älskar att ligga i hans knä och bara tittar på honom med sina stora ögon hela tiden

Kommentarer
Postat av: gammelmormor

gud vad vacker hon är

2012-02-20 @ 12:39:32
Postat av: Amanda

Vilken otroligt vacker tjej! Stark i nacken redan!! Läste ditt inlägg om gasig mage! Ett tipps är "windi" någon slags ventil som ska hjälpa gaserna ut. På mitt jobb kostar dom 149:- finns säkert billigare på Apoteket men dom ska iaf vara bra! Puss och kram duktiga Jennifer och stort grattis igen!!

2012-02-20 @ 18:23:54
URL: http://amandasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0