färdigbakad

Idag är en dag jag väntat länge på, och som är en väldigt stor milstolpe för mig.
Vecka 38 (37+0)


Idag är bebis färdig inne i magen och får titta ut när den vill. Nu kan man säga att min graviditet är fullgången, även fast BF inte är försen om 2 veckor och 6 dagar. Men man ska som sagt inte stirra sig blind på BF-datumet då väldigt få barn föds exakt på den dagen så jag försöker tänka att barnet nu kan komma närsom helst de närmsta 5 veckorna. Ååh om man tänker så så känns det ju som att det är hur lång tid som helst, men jag försöker ändå tänka att om MAX 5 veckor har vi henne hos oss.
Men man kan ju inte låta bli att tänka att hon kan komma ut närsomhelst, och gå runt och känna efter väldigt mycket extra och leta tecken på att förlossningen har börjat. För det kan ju faktiskt inträffa, även fast de flesta förstagångsföderskor går över tiden. Men tänk om jag är en av de som föder innan BF-datumet. Haha det är så jag tänker hela tiden, för chansen finns ju faktiskt att hon kommer komma redan imorgon, även om den är väldigt liten.
LÄNGTAR EFTER DIG!!!! KOM UT NU BEBIS!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0