Försäkringskassan

Försäkringskassan......
Jag har hört väldigt mycket dåligt om försäkringskassan men jag måste säga att jag bara upplevt bra saker om dem, allt har gått väldigt fort och effektivt. Nu när jag är sjukskriven på 50 % så trodde jag verkligen inte att dem skulle godkänna detta och att jag inte skulle få ut någon ersättning alls. Därför blev jag som sagt väldigt glatt överraskad när jag fick ett sms från dem igår om att den var godkänd.
Jag blev ännu mer överraskad när det ringde en väldigt trevlig tjej från dem idag som sa att hon tyckte jag skulle gå till den läkaren som skrev ut mitt tidigare intyg och att hon skulle skriva ett till intyg om den resterande tiden som hon inte skrev om förut. Hon tyckte alltså att jag hade rätt till en ännu längre sjukskrivning, fram till dagen innan födseln, hon sa även att hon tyckte det var rimligt om jag blev sjukskriven på 100 % istället.

Nu är bara frågan om min läkare kommer tycka det är rimligt och om hon kommer vilja skriva ett till intyg till mig, för när hon skrev det första så sa hon att efter den 16:de är mina sammandragningar helt normala, jag ska alltså ha sammandragningar/förvärkar då. Jag tycker ju detta låter rimligt men nu när min handläggare från försäkringskassan ringde och sa att om jag inte kan arbeta i mitt tillstånd, så ska jag ha rätt till sjukpenning så nu blev jag lite splittrad och förvirrad.
Ska iallafall ringa till min BVC nu och se vad dem säger och om dem tycker att jag ska boka en tid hos läkaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0