simning

Har haft en lugn måndag som spenderats hemma med städning, pyssel och soffhäng. Om ett tag slutar Tommy jobbet och då ska jag följa med honom när han gymmar, efter detta ska vi faktiskt simma. Ska bli jätteskönt att röra på sig lite och det blir även spännande att känna hur det känns i vattnet med min nu 11 kg tungare kropp. Skönt tror jag.
Imorgon ska jag till min barnmorska och sen efter det till läkaren. Min mamma ska följa med till barnmorskan också, hon är jätteglad för detta! Hon kommer ju få lyssna på hjärtat och förhoppningsvis få känna på magen och känna bebis huvud. Det är en häftig känsla att få känna på huvudet, det känns ju så himla tydligt.
Jag tror och hoppas att vi även kommer prata lite om förlossningen imorgon hos min BM då vi inte gjort det tidigare, jag känner att det är dags. Bebis kan ju komma närsomhelst nu.
Jag har bestämt mig att mamma också ska vara med på förlossningen, självklart är det Tommy jag vill ha närmast mig under födseln men det känns skönt att ha mamma där också, sen får vi se om hon kommer vara i rummet hela tiden eller om hon kommer få vänta utanför litegrann. Jag vet ju inte hur jag kommer hantera smärtan som sagt, kanske vill jag inte ha någon nära mig eller så vill jag ha någon som håller min hand hela vägen. Vi får helt enkelt se.

Tycker iallafall att det känns skönt att ha två närstående under förlossningen. Tommy kanske känner att han behöver en liten paus, det är ju inte bara jag som går igenom en förlossning, även fast han inte känner smärtan. Så då kommer det vara bra att ha mamma där som kanske kan ta "hans roll" för en liten stund. Samt om någonting skulle hända och Tommy kommer få gå iväg med bebisen med läkare och barnmorskor, då kan mamma stanna kvar hos mig så jag inte är ensam. Fast det hoppas vi verkligen inte händer, men man måste ju vara realistisk.
Vet att mamma kommer sköta sig exemplariskt under hela min förlossning, litar på henne till 100% och jag tror att hon kommer kunna lugna mig väldigt bra, hon har ju varit med under förlossningar under hennes utbildning så hon har koll. Tommy kommer också vara underbar, det är jag helt säker på, och jag kan knappt vänta på att se hans reaktion när bebis kommer ut. Det är nästan det jag längtar efter mest, förutom bebis såklart!
Älskar min familj och Tommy såå mycket, går inte att beskriva med ord och jag kan knappt vänta tills jag får känna den kärleken för vår dotter, även fast jag älskar henne väldigt mycket redan nu men jag vet att jag kommer känna något obeskrivligt när hon kommer ut ♥
Nej nu måste jag sätta igång med att packa ner badväskan inför simningen. (Och alldeles nyss råkade jag spilla ut en hel flaska vatten i soffan så nu är det blött, fasiken också. Den enda gången jag kommer vara glad över att blöta ner soffan är om vattnet skulle gå, haha)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Älskade dotter. Du är så fin, älskar dig så mycket!!

2012-01-16 @ 20:01:42
Postat av: gammelmormor

håller med mamma du är så fin mitt älskade barnbarn

2012-01-17 @ 16:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0