Vecka 37

Idag går vi in i vecka 37!!

Tänk när min mage var såhär liten;



Detta innebär att det är fyra veckor kvar till beräknad förlossning, eller om vi ska vara exakta, tre veckor och sex dagar :)
Om en vecka är bebis färdigbakad där inne i magen och är välkommen att titta ut närsomhelst!

Har jag några känningar än då? 
Nja litegrann kanske, har sammandragningar väldigt ofta, även när jag ligger och sitter ner. Och vissa av dessa gör lite ont och jag känner hur det trycker extra mycket nedåt när dessa sammandragningar kommer. Lite mol/mensvärk i ryggen och i magen har jag även ibland men annars är det absolut ingenting som säger att bebis ska komma ut inom de närmsta veckorna. Jag har ju inställningen till att jag kommer gå över två veckor och behöva bli igångsatt vilket är något jag verkligen inte vill uppleva. Jag vill känna de första "symptomen" på att förlossningen har satt igång hemma, jag vill inte åka och bli igångsatt utan jag vill ju uppleva detta hemma! Men jag har ändå inställningen till att jag går över två veckor så att man inte blir besviken när BF dagen kommer och ingen bebis har tittat ut.

Men jag håller ändå tummarna på att hon bestämmer sig för att titta ut tidigare, gärna nästa fredag när hon är färdigbakad :) Även fast jag vet att den sannolikheten är väääldigt låg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0