bebisproblem

Har en ganska jobbig period just nu och det tär mycket på mitt psyke. Melissa är väldigt gasig och hon verkar ha ont i magen. Hela kvällarna, nätterna och ibland på dagarna ligger hon och kvider, trycker, spänner sig i hela kroppen för att få ut pruttar och gaser. Man ser verkligen att hela hon kämpar för att få ut det och jag märker att hon besväras av det, ofta är hon också väldigt ledsen och gråter mycket och jag tror att det även är magknip. Vill inte påstå att det är kolik då hon inte skriker oavbrutet i flera timmar men hon ligger verkligen hela tiden, vaken som sovande och trycker.

Vi kör med miniform, semper magdroppar, magmassage, vi rapar henne men inget hjälper. Idag ska Tommy iväg och köpa windi pysventil och jag hoppas att det kan hjälpa henne att få ut gaserna. Hon kan inte komma till ro när hon har det såhär och har väldigt svårt att sova. Nu har hon inte bajsat på två dagar och jag undrar om det gör att hon får ännu mer ont? Jag helammar ju så hon kan ju inte vara hård i magen..
Förutom detta så vill hon inte somna utan att få tutten, och så fort jag lägger ifrån mig henne så vaknar hon. Hon har även vakenperioder på måånga timmar utan att sova. Hon kan vara vaken i typ 8 timmar utan att sova och jag förstår inte varför hon inte sover? Det kan ju inte vara bra för henne av att vara vaken så mycket..När hon är vaken så vill hon äta hela tiden också, minst en gång i timmen. Blir hon mätt av min mjölk?

Och sen kan det komma en dag då hon sover HELA tiden och jag måste väcka henne för att äta..
Älskar vår flicka så otroligt mycket och det gör så ont i mig av att se att hon har ont och jag oroar mig så mycket för att hon inte mår bra.

Ja, vem har sagt att det är enkelt att få barn..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Testa med att avstå laktos och se om de blir bättre?

2012-03-06 @ 23:29:51
Postat av: Anonym

jag hade samma problem men nu har jag tagit bort laktosen helt och äter bara laktosfria produkter och det verkar funka för oss.

2012-03-07 @ 14:36:08
Postat av: annelie

Hej, kanske kan ni prova mjölkersättning och mäta ml eller pumpa ur och mät mängden mat hon äter om ni tror skatten inte blir mätt, för övrigt är det nog en bra ide att ni tar kontakt med bvc för en extra koll av mage + tarm, det ordnar sig säkert med tiden, kram från tant Anneli

2012-03-07 @ 21:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0