gårdagen

Idag blir en lugn dag, har städat här hemma medans min underbaring till dotter låg nöjt i gymmet och tittade på. Nu ligger hon och sover på en liten nap så då passar jag på att uppdatera här lite.
Gårdagen då,
ja, att sätta in spiralen var ju inte det skönaste om man säger så, men jag överlevde. Allt såg också bra ut down there, tack och lov!
Man märker att Melissa börjar bli lite blyg för andra människor nu då hon gjorde sin grej med underläppen när barnmorskan sa Hej till henne igår. Hon grät inte men man märkte att hon blev väldigt osäker och var nära till gråt samtidigt som hon tittade på mig för att liksom försäkra sig om att jag var kvar. Efter en liten stund vågade hon på sig ett leende men det var blandat med blyghet också. Min sötis! Måste säga att det känns bra på något sätt, att hon känner igen mig, att hon på något sätt vet att jag är hennes mamma. Tydligen brukar blyghetsfasen komma nu vid 3 månader sa barnmorskan.
Dock är hon inte så blyg när hon själv väljer att titta, när vi var på mammagruppen så låg hon på mattan framför mig och var väldigt nyfiken på alla runt om henne. Men jag tror att blygheten inte är samma när hon själv väljer att titta och hon blir lite rädd när man kommer fram till hennes ansikte och pratar.
Mammagruppen gick bra, som väntat var jag yngst men det var trevliga mammor och förhoppningsvis kanske man kan gå på några promenader och fika någon gång med dem.
Har tänkt att lägga upp lite bilder på hur vi har det här hemma om det är någon som är nyfiken? Inte för att jag har så många som läser med någon kanske är nyfiken? Haha!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Ja:) vill gärna se bilder på hur ni bor:))

2012-05-09 @ 22:44:50
Postat av: Sarah

jag vill se :D

2012-05-10 @ 00:35:33
Postat av: Amanda

Jag vill jätte gärna se! :)

2012-05-11 @ 09:06:52
Postat av: Moster erika

Ja jag vill oxå se hur ni bor.

2012-05-11 @ 09:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0