Hej igen

Det var allt för länge sedan jag var här inne och skrev. Mina nära och kära tycker att jag ska börja skriva igen. Jag vet inte riktigt. Känns inte som att jag har tid eller framförallt, lust till att lägga ner tid till att skriva. Visserligen är det väldigt roligt att se tillbaka i arkivet från tiden med Melissa i magen till hennes första månader i livet. Och självklart skulle det vara roligt att fortsätta skriva så att de människor som inte träffar oss varje dag får följa vårat liv. 
 
Det är mycket som hänt sedan sist, både i Melissas utveckling och i vårt liv. Till att börja med måste jag berätta att vi har köpt radhus! Vi flyttar in den 4 Januari, även min födelsedag. Vilken födelsedagspresent va? 
 
Jag pluggar på distans, för tillfället Matematik B och när den kursen är slut blir det Naturkunskap B, så mycket av min tid när Melissa sover går åt till att sitta vid böcker och internet och plugga. S.å   t.r.å.k.i.g.t 
Jag tänker att det kommer bli så skönt när detta är över, och om jag får godkänt i kurserna sedan kan söka in till en Sjuksköterskeutbildning.
 
 
Melissa är idag 9 månader gammal och är en busig, energifull, livlig, orädd och nyfiken tjej. Hon har börjat lära sig ord och de ord hon använder dagligen är titta, där, mamma och pappa. Det bästa hon vet är att peka på saker och säga - titta. Framförallt är vår vardagsrumslampa favoritobjektet att peka på. Hon "ålkryper" i rasande fart, sätter sig upp själv. Hon kan ställa sig upp mot saker, även om det inte är något hon verkar föredra att göra. 
Hon har fått två små söta tänder, tar ÄNTLIGEN flaska, så nu kämpar vi med att avvänja amningen på natten. Hon tycker mycket om att sjunga, om jag sjunger tar hon ton efter att jag slutat och om hon hör någon musik från tvn eller datorn börjar hon också sjunga. Skitsöt är hon när hon gör detta och man hör verkligen att hon kämpar med melodin 
 
Hon är en väldigt nätt flicka, dock lång. När hon var 8 månader vägde hon 7500 kg och var 72,5 cm lång. Då hon inte går upp i vikt speciellt bra ska vi väga henne imorgon också och det ska bli väldigt intressant att se hur hon gått upp nu när hon dricker välling.
 
Ska försöka att uppdatera här oftare, jag lovar att försöka iallafall, även om jag inte kan garantera någon uppdatering ;)
Kram
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica - Mamma till Alexander

ÄNTLIGEEEEEEN!

Svar: Hahahaha :D eller hur
Bebisdags

2012-11-13 @ 14:36:56
URL: http://ericaas.com
Postat av: Joanna

Håller med Erica ! <3

Svar: :D <3
Bebisdags

2012-11-15 @ 00:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0