Segt

Ligger i soffan halv utslagen. Ser Matematikboken ligga bredvid. Vet att jag egentligen måste plugga men jag fattar verkligen ingenting och nu har jag ju inte Tommy hemma som kan hjälpa mig.

Försöker övertyga min hjärna om att jag kan skippa plugget ikväll och ta igen det imorgon och i helgen när Tommy är hemma och kan hjälpa mig men jag blir bara stressad. Hatar att veta att det kommer bli stressigt men jag oorkar verkligen inte plugga.


Melissa tar upp all min tid när hon är vaken, hon vägrar leka själv så måste vara med henne hela tiden annars blir det ett jäkla gnäll. Så nu vill jag bara ligga ner och njuta av tystnaden nu när hon sover. Inte sitta och försöka förstå någonting jag ändå aldrig kommer fatta...

Usch.. Vill bara ha Mars, när distanskurserna är slut och vi är inflyttade i radhuset och har fått i ordning allting. Har typ en ångestklump i magen hela tiden nu över allt som måste göras och att Tommy kommer vara borta så mycket framöver.

Negativa ligan i farten, jag vet.. Men ibland har man skitdagar och tyvärr har det här varit en hel skit-vecka.

Kommentarer
Postat av: Amanda W

Vad duktig du är som pluggar gulle! Att orkar när du har en liten, vad läser du för mattekurs och vart? Jag har läst matte A på folkuniversitetet vid rådmansgatan, så blev lite intresserad. Puss vännen!

Svar: Åh tack sötis :) Läser Matematik 2b på komvux här i Huddinge :) och jag är sjukt nyfiken på vad du pluggar nu? :D Puss på dig
Bebisdags

2012-11-22 @ 13:29:10
Postat av: Veronica

Tufft att va ensam så mycket nu när Tommy e borta och dessutom plugga. Jag läste en kurs när barnen va ca 1 & 3 år och efter det sa jag "aldrig mer" men jag jobbade ju heltid samtidigt.
Hör av dig om du behöver hjälp!
Kram
Veronica

2012-11-24 @ 09:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0