Tisdag

Sitter i soffan och pustar ut. Är väldigt trött. Melissa sover sin andra vila för dagen, i förhoppningsvis ett litet tag till.
Vill inte gå upp från den sköna soffan.
 
Idag har vi haft två mammavänner med bebisar på besök, var supertrevligt. Jag bjöd på lunch och fika och barnen lekte. Är så glad att vara omgiven av så fina människor, vuxna och små. Hade aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle lära känna så mycket underbara människor under min mammaledighet och jag njuter av mammaledigheten till fullo. Är även oerhört glad över att Melissa får träffa så många fantastiska bebbar!!  Måste medge att min ångest över att mammaledigheten snart är slut börjar krypa sig fram. Planen är att Melissa ska börja på förskola i Augusti 2013, vilket innebär att jag har ca 9-10 månader kvar och vår lilla plutt kommer inte vara så liten längre. Gör ont i hjärtat över att veta att jag inte kommer få spendera hela mina dagar med henne. 
 
Men det man får tänka på, och försöka glädjas över, är att då börjar ett annat kapitel i livet, som ska bli väldigt spännande. Vårt fina radhus ska vi göra till ett underbart hem för oss tre, med förskolan en minut bort. Jag ska börja plugga, kommer kunna hämta upp Melissa i en bra tid på förskolan (så att hon slipper långa dagar), Melissa ska få ett eget rum och en annan resa i livet börjar.  ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0