Utveckling

En liten uppdatering om Melissas utveckling. Nu har hon upptäckt hur kul det är att stå upp mot grejer och gör det hela tiden. Tidigare har hon bara kunnat ställa sig upp mot tvbänken då den är i bra höjd för henne men nu gör hon det mot soffan och soffbordet också. Hon får mer och mer balans för varje dag och har börjat gå lite smått längs möblerna. Hönsmamma som jag är springer fram till henne så fort hon ställer sig upp och är alltid bakom henne ifall hon skulle ramla. Men jag tror att jag kommer lugna ner mig inom några dagar :) Hon är så himla rolig för när hon ställer sig upp, och sen vill gå någon annanstans så vänder hon sig bara om och sträcker ut sin hand till min. Hon vet att jag alltid hjälper henne om hon vill förflytta sig. Haha. Samma sak när hon vill sätta sig ner, men när hon gör det så försöker jag få henne att göra det själv. Men än så länge är det lite svårt för henne, så hon behöver lite hjälp med det. 
Hon har alltid varit en bestämd tjej som helst vill äta själv och speciellt nu efter att hon varit magsjuk, så är hennes aptit sjukt dålig så har hon faktiskt blivit duktig på att äta "själv". Hon har ju sen tidigare plockat i sig mat med pincettgreppet väldigt duktigt, men igår testade jag att ladda skeden med mat och sedan ge henne den. Då stoppade hon direkt in den i munnen och åt upp det som var på skeden. Så det är något vi gör nu, varannan gång laddar jag en sked hon har i handen med mat, och den andra gången ger jag henne från en sked jag har. 
 
Hon är också i en väldigt mammig period, låter mig inte göra någonting utan att hon ska klättra eller hänga på mig. Detta känns ju självklart lite bra i hjärtat måste jag säga då man märker att hon verkligen känner sig trygg med mig :) Dock är det samtidigt väldigt jobbigt då Tommy är bortrest i jobb denna vecka och kommer vara det i fyra veckor framöver. Så man är ju ensamstående mamma en del vilket känns lite halvjobbigt.  Han kommer hem till helgerna iallafall så då får vi träffa honom litegrann iallafall!

Kommentarer
Postat av: Morfar

Det där är ju en exakt beskrivning av dig när du var en liten skrutt. Du var verkligen en tjej som visste vad du ville. Kavat och livlig, bestämd och tidig i utvecklingen. Sådan mor, sådan dotter..

Svar: Haha :) Fast Melissa är ju visserligen inte så tidig i utvecklingen. Dock stämmer allt annat du beskriver in på henne :)
Bebisdags

2012-11-19 @ 21:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0