Vinterkräksjukan

För några dagar sedan satt jag och några mammavänner och pratade om Vinterkräksjukan. Om hur hemskt det skulle vara om ens barn fick den samt om man själv fick den. Det skulle vi inte ha gjort..
För nu har vi en efter en fått smaka på den medicinen.
 
Igår var det vår tur, eller jag kanske ska säga Melissas tur. Jag har TACK OCH LOV, inte blivit smittad. Än..*Pepparpeppar*
 
Melissa var sig själv på kvällen, läggningen gick bra som vanligt. Efter två timmar hör jag hur hon hostar till inifrån vårt sovrum och efter en liten stund börjar hon gnälla. Då har hon kräkts ner hela sig själv och hela sin säng. Jag förstår direkt att det är kräksjukan då hon aldrig brukar kräkas, och verkligen inte i den mängden som kom. 
Vi klär av henne pyjamasen och slänger ut alla sängkläder och lägger henne i vår säng istället, där hon somnar om ganska snabbt. Sedan sover hon vidare ett tag. Jag hinner precis gå och lägga mig innan nästa lass kom. Dum som jag är ammar henne litegrann då hon inte vill ha vatten. Då börjar hon direkt kräkas upp det hon fått i sig. Sedan kommer nästa lass igen. Och nästa. Och nästa.
Sedan höll det på så ett bra tag tills hennes mage var helt tom och det bara kom galla. Då somnade vi (läs hon, jag kunde inte somna på ett bra tag) om och vaknade runt 2-tiden av att Melissa var såå hungrig. Jag testade att ge henne vatten, hon drack litegrann men blev inte nöjd, tillslut somnade vi om men vaknade efter en timma igen, då ville hon inte ens ha vatten utan verkligen hackade efter mitt bröst. Då fick hon pyttepyttelite och jag låg sömnlös typ resten av natten och väntade på att hon skulle kräkas. Men hon kräktes inget mer.
 
Nu på morgonen har hon druckit välling och ammat, hon är sig själv om än lite trött kanske. Hoppas att hon är frisk nu och att jag och Tommy håller oss friska. 
Nu blir det till att stanna hemma i två dygn så att vi inte smittar någon annan.
Alla sängkläder, kläder och handdukar tvättas för fullt nu och jag vädrar just nu ut alla täcken. Melissa sover i sin vagn, när hon vaknar ska vi ta oss en låång dusch för att tvätta bort sjukdomen! Hatar känslan och lukten av sjukdom...
 
 

Kommentarer
Postat av: Irene (farmor)

Låter inte kul , hoppas ni klarar er .
Stackars liten hon som behöver upp i vikt.

Svar: Vi har tack och lov klarat oss faktiskt! Och Melissa mår mycket bättre nu, fast hon äter väldigt dåligt tyvärr :(
Bebisdags

2012-11-16 @ 09:32:22
Postat av: Anonym

Usch och fy!! Hoppas det inte blir nåt mer nu!! Amma är bra nu så hon får i sig vätska!

Svar: Som tur var var hon bara dålig på natten, dock äter och väldigt dåligt så försöker amma så mycket jag kan :)
Bebisdags

2012-11-16 @ 13:20:04
Postat av: Veronica (faster)

Det var från mig :)

2012-11-16 @ 13:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0